Serwis aukcyjny Allegro już od kilku lat w bardzo dużym stopniu stawia na marketing treści. To dość spore wyzwanie, jeśli zważymy na fakt, ile ofert pojawia się codziennie na tym serwisie. Niemniej jednak to wyraźnie świadczy o tym, jakie znaczenie w prowadzeniu firmy ma dziś content marketing.
Allegro dociera do klientów ze swoją treścią bardzo prosto: po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiedniego towaru serwis wyświetla dopasowane propozycje. W tej chwili domyślnie jest około 60 ofert.
Pod ofertami widzimy już kolejny blok – “Nie możesz się zdecydować”? W sekcji widnieją linki do poradników, które mają pomóc użytkownikom w zakupie odpowiedniego produktu.
W danym przypadku, jako że naszym poszukiwanym przedmiotem była kanapa, znajdziemy kilka ciekawych artykułów na temat użytkowania tego mebla, doboru odpowiednich narzut czy koców.
Ważne jest to, że serwis nie narzuca się z treścią. Do końca strony dociera naprawdę niewielu użytkowników i tylko ci, którzy faktycznie potrzebują pomocy fachowców.
Zwróćmy na to uwagę:
- Poradniki są dopasowane tematycznie.
- Jest ich niewiele, tyle, żeby zainteresować czytelnika.
- Są przedstawione w miłej, estetycznej formie.
- Tytuły dokładnie określają treść artykułów.
- Istnieje call to action, czyli zachęta do kliknięcia po więcej treści.
- Dbałość o konwersję – pod artykułami znajdują się przekierowania do innych treści produktów.
- Pozycjonowanie. Forma i treść artykułów jest dopasowana do wymogów współczesnego organicznego pozycjonowania.
Czy taka forma marketingu jest skomplikowana?
Nie, aczkolwiek na pewno wymaga odrobiny czasu i wysiłku. Efekty zarówno pozycjonowania, jak i ruchu na stronie są zazwyczaj widoczne po około 1-3 miesiącach od momentu wdrożenia content marketingu. Wszystko oczywiście zależy od poziomu zaangażowania w to firmy.
Na podstawie Takaoto.pro
About us and this blog
We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.
Request a free quote
We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.